Over MTC Roden

Welkom op de site van Motortoerclub Roden.

Ben jij op zoek naar een gezellige motortoerclub voor korte en lange toertochten, motorvakanties en een winterprogramma, geschikt voor startende en ervaren motorrijders, van alle leeftijden en rijdend op bijna alle merken, dan ben je hier bij de juiste motorclub !

Bekijk de website voor meer informatie, of kom geheel vrijblijvend langs bij een motorrit of tijdens een winteravond. Je bent altijd van harte welkom.

Website 2016: www.mtcroden.nl/2016

Geschiedenis van de motorclub

Deze informatie is bedoeld voor mensen die de behoefte hebben om in georganiseerd (club)verband het motortoerrijden en al zijn nevenaspecten te beleven. In deze informatie kunt u lezen hoe de MTC Roden e.o. is ontstaan, wat de doelstelling van de club is en wat de club voor haar leden organiseert.

OPRICHTING MOTOR TOER CLUB RODEN e.o.

Op 10 mei 1995 is de Motor Toer Club Roden e.o. opgericht. De behoefte om in groepsverband iets te doen met motorrijden was zeer duidelijk aanwezig. Dit bleek uit de onderlinge contacten van een groot aantal motorrijders dat Roden rijk is. Men had de overtuiging dat er een motor toer club opgericht moest worden. Het besluit om een motor toer club op te richten was toen dan ook snel genomen.

DOEL VAN DE CLUB

Het doel van de club is om:

– het motorrijden in het algemeen en motortoerisme in het bijzonder te bevorderen.
– de belangen van de motorrijders in het algemeen en die van haar leden in het bijzonder, voor zover deze met het motorrijden verband houden, te behartigen.
– onder haar leden een vriendschapsband te vormen en te onderhouden. Om dit doel te bereiken organiseert de club onder andere;

TOERRITTEN

Organiseren van evenementen op het motorgebied, Samenwerken met andere motorverenigingen en organisaties. Het (doen) houden van lezingen en causerieën op verkeers- en motor gebied. (gedurende de maanden april t/m september) Onze toerritten bestaan o.a. uit: Korte ritten (±100 km) op de zaterdagmiddag, zondagmorgen/-middag en woensdagavond. Afgewisseld door lange ritten (±200 km) ook op de zondag. Hotel of kampeerritten zowel binnen- als buitenlandse. De meeste ritten starten vanaf café-restaurant Onder de Linden te Roden. Zie voor de tijden de “TOER KALENDER”

CLUBAVONDEN

(gedurende de maanden oktober t/m maart) Tijdens het winterseizoen wordt er getracht iedere 1e woensdagavond van de maand een thema-avond te houden. Het doel van deze avonden is om enige voorlichting te geven inzake veiligheid, motorvakanties, techniek enz. Deze avonden worden gehouden in café-restaurant Onder de linden te Roden.

EISEN VOOR DE MOTOREN

In principe is iedere motorfiets bij de vereniging welkom. Onder voorwaarde dat deze voldoet aan de wettelijk gestelde eisen. Dus geen open uitlaten, gladde banden, slechte remmen enz.

BELANGEN BEHARTIGING

Om o.a. de belangen te kunnen behartigen van de motorrijders en dan met name onze leden is de club aangesloten bij de landelijke organisaties het L.O.O.T.